luni, 11 noiembrie 2013

504 voturi și mulți noi susținători ai bunăstării mintale: Proiectul „Atenţie la Minte” în competiția „Idei din Ţara lui Andrei”

În luna octombrie 2013, Minte Forte a înscris proiectul „Atenţie la minte” în competiția „Idei din Țara lui Andrei”, competiție națională de proiecte din domeniile educație, dezvoltare comunitară și mediu finanțată de Petrom. Organizarea unui eveniment de mare amploare cu scopul de a promova sănătatea mintală a stârnit interes nu numai în rândul clujenilor, ci şi între susținătorii proiectelor de sănătate mintală din alte județe.

Obiectivele propuse de Minte Forte în acest proiect au fost educarea clujenilor în legătură cu importanța sănătății mintale și a atenției acordate acesteia, reducerea stigmatizării și a prejudecăților cu privire la această tematică.  Activitățile propuse au inclus o campanie de conștientizare cu durata de o lună, pe canale online, radio și prin materiale tipărite și Săptămâna Sănătății Mintale, ediția a V-a, desfășurată în Cluj-Napoca și pentru prima dată cu activități și în Turda și Dej.

Votarea proiectului a început pe data de 17 octombrie 2013. Au urmat două săptămâni de campanie intensă și mobilizare a voluntarilor din organizație pentru strângerea voturilor. Voluntarii Minte Forte au avut atât oportunitatea de o promova un eveniment de mare amploare, cât și ocazia de a primi feedback pozitiv legat de munca pe care o depun în organizaţie și de a intra în contact cu persoane noi și situații diverse, care au lărgit zona lor de confort. Modalitățile prin care voluntarii Minte Forte au promovat acest proiect au fost din cele mai diverse. De la standuri de informare la Facultatea de Ştiinţe Politice şi Administrative şi ale Comunicaţiei și la Facultatea de Psihologie şi Ştiinţe ale Educaţiei, la abordări virtuale prin intermediul platformelor de socializare (Facebook, blog, Twitter, Google+). Bineînțeles, campania de mediatizare nu putea să fie lipsită de o campanie de presă. Astfel, „Atenție la Minte” a apărut în presa clujeană, având parte de o expunere sporită, cu articole în Monitorul de Cluj, Ora de Cluj, Sapte Seri și Cluj-AM.

În cele două săptămâni de foc, voluntarii Minte Forte s-au completat în activitățile de promovare, au ales o abordare directă a oamenilor pentru a le prezenta activitățile din spatele proiectului și beneficiile bunăstării mintale, ce întregesc noțiunea de sănătate umană. Persoanele abordate au reacționat pozitiv la această inițiativă a organizației Minte Forte, au fost interesate de „Atenţie la minte” și, entuziasmați, ni s-au alăturat în acest proiect educativ, strângând și ei voturi la rândul lor. “Intrau pe loc pe site de pe telefon şi votau”, mărturisește voluntara Andreia despre rezultatele standului din incinta FSPAC, iar la Facultatea de Psihologie şi Ştiinţe ale educaţiei voluntarii au întâlnit persoane care îşi doresc să colaboreze cu Organizaţia Minte Forte în viitor.

Au fost două săptămâni intense, “atenţia a fost la minte”, iar rezultatul a fost unul pe măsură. „Atenţie la minte” a obținut 504 voturi şi a terminat pe locul 11 la categoria educaţie din cadrul ideilor din Ţara lui Andrei. Deși nu s-a numărat între câștigători anul acesta, Minte Forte sărbătoreşte indiferent de rezultat. În condițiile în care competiția a fost acerbă – cu 234 de proiecte înscrise, dintre care 133 din domeniul educației în care a concurat și organizația noastră – nu putem să nu ne considerăm norocoși pentru sprijinul atâtor susținători și să privim cu optimism la competițiile viitoare.


Echipa Minte Forte vă mulţumeşte tuturor celor care aţi votat proiectul „Atenţie la minte” în competiția „Idei din Ţara lui Andrei” şi vă invită şi în viitor să participaţi la noastre!

Mai multe informații despre Săptămâna Sănătății Mintale pot fi găsite aici.
Material realizat de Mária Rajka și Andreia Iacob.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu