joi, 28 aprilie 2016

O prietenie româno-islandeză în domeniul sănătății mintale


O organizație poate fi asemănată cu o persoană, care gândește, face planuri de viitor, pentru care învățarea nu se termină niciodată și care se poate afla în relații de lucru sau de prietenie cu alte... organizații.  O prietenie între două organizații arată ca o prietenie între doi oameni, care pot vedea unul în celălalt asemănări care-i aduc aproape, diferențe care-i fac să se completeze reciproc și un spațiu al potențialităților numai bun de explorat cu multă curiozitate.


Minte Forte și-a găsit de curând o asemenea organizație prietenă, în Reykjavik, Islanda. S-ar putea crede că diferențele culturale și cei peste 3000 de kilometri distanță ar fi mai degrabă obstacole în legarea unei relații trainice. Dimpotrivă, în cazul acesta, distanța și fondul cultural diferit nu au însemnat nimic în comparație cu profunzimea aspectelor comune pe care le-am descoperit în munca pe care o facem fiecare în comunitatea sa.

Minte Forte și-a început cooperarea cu Hugarafl (eng. Mind power) printr-o vizită de lucru finanțată de către EEA Grants, în perioada 11-14 aprilie 2016. În cele patru zile ale întâlnirii dintre managerii de proiect din Minte Forte și coordonatorii, trainerii și terapeutul ocupațional din Hugarafl, am desfășurat diverse activități prin care am ajuns să ne înțelegem mai bine activitățile, viziunile, prioritățile și pe noi, oamenii din spatele acestora. De asemenea, am dedicat câteva ore împărtășirii unor metode profesionale pentru a ne ajuta reciproc să ne dezvoltăm serviciile – terapie prin scriere expresivă din partea Minte Forte și „emotional CPR” din partea Hugarafl. Apoi am trecut mai departe, la idei de proiecte pe care le-am putea organiza împreună și am explorat oportunități de finanțare care să susțină aceste idei.

Am dedicat ultima zi a întâlnirii unui proiect prioritar, pe care l-am dezvoltat și l-am depus împreună cu organizația islandeză, la 26 aprilie. Ținem pumnii strânși pentru acest parteneriat strategic pentru care am depus cerere de finanțare, în care vom crea instrumente educaționale pe teme de sănătate mintală, pentru adolescenți.

Însă colaborarea noastră nu se oprește aici, ci se află abia la început. Împreună cu Hugarafl, Minte Forte va realiza numeroase proiecte în următorii ani, centrate pe schimburi de bune practici terapeutice și educaționale. Schimburi de voluntari, job-shadowing, seminarii, training-uri, dezvoltare de instrumente, sunt doar câteva dintre ideile pe care le vom implementa împreună.




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu